بیا تو بترسی

بیا تو بترسی

اگه میترسی نیا تو

تندیس غول پیکر بودا در چین

راهب بزرگ معتقد بود با گذاشتن یک تندیس بودا در مسیر تلاقی رودخانه، قایقرانان از شر این هیولا‌ها خلاص خواهند شد. قایقرانها هم از این ایده استقبال کرده، شروع به کار کردند.
در حکاکی‌هاي تاریخی این تندیس عظیم‌الجثه آمده است: ساخت این تندیس به خواست و رهبری یک راهب چینی به نام هیتونگ به همراه شاگردانش در دوران سلسله تانگ برای حفظ و آرامش رودخانه‌ و مردم در سال 713 میلادی آغاز شده است.

هیتونگ راهب بزرگ معتقد بود که وجود تندیس بودا آنهم در این اندازه، می‌تواند رودخانه‌ آشفته و نا‌آرام را آرام کرده و امنیت کشتی‌های حامل کالا و مسافر را تضمین خواهد کرد.



90 سال بعد از تاریخ شروع، تندیس عظیم بودا همانگونه که او خواسته بود به پایان رسید. به نظر کارشناسان کنونی، او تنها یک راهب نبود؛ بلکه یک مهندس راهسازی دقیق و ماهر بود. او با ساخت این تندیس بزرگ، با یک تیر دو نشان زده است.

هدف اول اینکه با ساخت تندیس بزرگ بودا در مسیر ریزشی کوه از ریزش سنگ‌ و رسوبات به داخل رودخانه جلوگیری کرده و رودخانه آشفته از ریزش سنگ را آرام کرده بود.

هدف دوم؛ از نظر روانی وجود این تندیس عظیم الجثه مقدس، به عنوان سد، حافظ جان مردم بوده، و به نوعی احساس امنیت و آرامش خاطر را برای مسافران و ساکن آن منطقه به ارمغان آورده است.

درایت و دوراندیشی این راهب بزرگ در ساخت این تندیس عظیم برای حفاظت و جلوگیری از ریزش و فرشایش طبیعی این منطقه، باعث شده است در حال حاضر این منطقه به یک منطقه توریستی و گردشگری تبدیل شود. دوراندیشی از آن جهت که با توجه به در‌آمد‌های ناشی از گردشگری، این منطقه همیشه به بهترین وجهی حفظ و نگهداری خواهد شد به خصوص تندیس عظیم و مقدس بودا که چون سدی عظیم برای حفاظت از منطقه آرام بر جای نشسته است.



تندیس عظیم‌الجثه بودای هیتونگ در 71 متر ارتفاع بصورت نشسته ساخته‌شده است. شانه‌های بودا در این تندیس 28 متر است. ناخن انگشتان پای او به قدری بزرگ است که افراد بسیاری می‌توانند به راحتی در آنجا بنشينند و خستگي در كنند.
این تندیس یا به نوعی سد در محل تلاقی دو رودخانه و در دل رشته کوه شهر لیشان واقع در جنوب استان سيچوان چين ساخته شده است و به کوه بودا هم معروف است. بر همین اساس، ضرب المثلي محلی وجود دارد که می‌گوید: «کوه یک بودا است و بودا یک کوه است».
تندیس عظیم‌الجثه بودا، بزرگترین تندیس بودا در جهان است که از سنگ تراشیده شده است. این تندیس در سال 1969 به عنوان میراث جهانی در یونسکو به ثبت رسید.
 


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





نویسنده: shahryar ׀ تاریخ: شنبه 18 تير 1390برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

درباره وبلاگ

به وبلاگ من خوش آمدید


لینک دوستان

لینکهای روزانه

جستجوی مطالب

طراح قالب

CopyRight| 2009 , nostradamoos.LoxBlog.Com , All Rights Reserved
Powered By LoxBlog.Com | Template By: NazTarin.COM